• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vad tror ni om mina möjligheter?

Findingnemo

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2017
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej,

Vore tacksam för er input gällande möjligheter att baka ihop mina skulder till ett samlingslån. Min situation ser ut som följer:

Blancolån
Konsumentkredit: 248 000
Collector: 34 000
ICA Banken: 76 000

Kreditkort: 30 000

Har en årsinkomst på 416 000, 2 förfrågningar på UC samt kreditbetyg 1,5.

Har dessutom bolån på 2,3 mkr för bostadsrätt som är värderad till 4,2 mkr.

Jag skulle vilja låna ca 400 000 för att samla blancolånen samt lösa bort ett par andra mindre skulder.

Tror ni att det finns en chans att bli beviljad detta utifrån mina förutsättningar samt vilken aktör bör jag i så fall vända mig till?

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hej,

Vore tacksam för er input gällande möjligheter att baka ihop mina skulder till ett samlingslån. Min situation ser ut som följer:

Blancolån
Konsumentkredit: 248 000
Collector: 34 000
ICA Banken: 76 000

Kreditkort: 30 000

Har en årsinkomst på 416 000, 2 förfrågningar på UC samt kreditbetyg 1,5.

Har dessutom bolån på 2,3 mkr för bostadsrätt som är värderad till 4,2 mkr.

Jag skulle vilja låna ca 400 000 för att samla blancolånen samt lösa bort ett par andra mindre skulder.

Tror ni att det finns en chans att bli beviljad detta utifrån mina förutsättningar samt vilken aktör bör jag i så fall vända mig till?

Mvh

Din egen bank då? Har du fått ett nej därifrån?
 

Findingnemo

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
17 Januari 2017
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Din egen bank då? Har du fått ett nej därifrån?

Har inte pratat med min egen bank så det skulle ju kunna vara ett alternativ. Innan jag går vidare så ville jag dock härifrån försöka få en indikation kring om det är möjligt med lån på 400k utifrån mina ekonomiska förutsättningar.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har inte pratat med min egen bank så det skulle ju kunna vara ett alternativ. Innan jag går vidare så ville jag dock härifrån försöka få en indikation kring om det är möjligt med lån på 400k utifrån mina ekonomiska förutsättningar.

400k är ett väldigt stort blancolån. Få långivare lånar ut mer än 350k, och de som lånar ut mer sätter ofta en högre ränta. Bästa alternativet är nog att kolla med banken du har bolånet hos och kolla om du kan höja det istället.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
Jag tycker du ska försöka baka in det i ditt bolån, antingen med din bank eller en annan bank. Inget nytt blanco.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 822
Mottagna reaktioner
13 071
Poäng
10 087
Sbab skulle kunna nappa på det där. Bara att söka på deras sida eller ringa. Öppet 20 min till
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp